Jakie warzywa i owoce należy jeść jesienią i zimą?

jedzenie na diecie

Długie jesienno-zimowe wieczory, wszechobecna szarość i często pojawiający się deszcz – takie obrazki nie sprzyjają dobremu samopoczuciu. Do tego mała ilość światła powoduje, że nie czujemy się komfortowo, stajemy się apatyczni, a to bardzo krótka droga do osłabienia układu immunologicznego. Aby do tego nie dopuścić, warto zadbać o prawidłową dietę w skład której wejdą warzywa i owoce. O jakich mowa? Po które sięgać, aby czuć się dobrze i wspomagać tym samym funkcjonowanie układu odpornościowego? Podpowiadamy.

Warzywa i owoce w jesienno-zimowej diecie

Na początku przygody z komponowaniem jesienno-zimowej diety warto wziąć pod uwagę to, że prym w niej powinny wieść warzywa świeże. Bardzo duże znaczenie powinien w niej odgrywać między innymi burak w towarzystwie marchewki, pietruszki czy też brukselki oraz szpinaku. Buraki to świetny kompan układu immunologicznego. Oprócz tego, że zawierają witaminę C, to w ich składzie znajdziemy potas, magnes, wapń oraz żelazo. Nie należy także bagatelizować znaczenia dyni. Używana głównie jako element dekoracyjny, jest nieoceniona w walce o dobrą odporność. Co cenne źródło witamin C, D oraz z grupy B, jak również kwasu foliowego, beta-karotenu, magnezu czy też żelaza. Świetnie wpływa ponadto na wzrok.

Kiszonki w diecie jesienno-zimowej

Dużą rolę w jesienno-zimowym jadłospisie powinny odegrać także kiszonki. Bardzo mocno wpływają one na budowanie odporności, ale również ma działanie oddziaływające na układ trawienny. Przypisuje się im bardzo ważną rolę – odbudowę flory bakteryjnej. Zanim jednak po nie sięgniemy, to warto zweryfikować informacje dotyczące tego czy warzywa są kiszone czy też kwaszone. Sięgajmy po opcję numer jeden.

Zobacz także: https://moda4u.pl/catering-dietetyczny-jak-dobrac-kalorycznosc-diety-pudelkowej/

Różnorodność diety ma znaczenie

Oprócz tego, że dieta powinna być bogata w witaminy oraz minerały, powinna być także różnorodna. Nie ma nic gorszego niż monotonia na talerzu. Ponadto powiedzenie, że jesteś tym co jesz, jest naprawdę bardzo trafne. Komponując jadłospis zawsze dbajmy o to, aby zawierał produkty bogate w białko, błonnik, węglowodany, zdrowe tłuszcze, witaminy etc. Jeśli nie jesteśmy w stanie sami skomponować potraw, zawsze można skorzystać z opcji cateringu pudełkowego. Różnorodność ofertowa, jak również to, że niektóre z nich, takie jak ten: https://diet4u.pl/mają także możliwość konsultacji ze specjalistami w ramach doradztwa żywieniowego. To ogromny plus z racji tego, że jadłospis zostanie dobrany nie tylko do naszych preferencji czy trybu życia, ale także kondycji zdrowotnej organizmu.

Dodaj komentarz