Butik z damską odzieżą. Jak prowadzić swój biznes?

Prowadzenie sklepu z damską odzieżą nie musi być trudne. Przed założeniem biznesu dobrze jest sprawdzić potrzeby rynku, a jeśli w okolicy brakuje butiku z ubraniami dla pań, można pomyśleć nad jego otwarciem. Osoba zakładająca firmę musi przejść przez pełną procedurę urzędową, nim obsłuży pierwszą klientkę. Równie ważne jest znalezienie dostawców, od których będzie zakupiony towar. Skąd brać damską odzież do butiku? Czy lepiej jest szukać współpracy z producentem, a może robić zakupy w hurtowni?

Nawiązanie współpracy z producentami

Towar do sklepu z damską odzieżą może być zakupiony bezpośrednio u producenta. Rozwiązanie to ma swoje wady i zalety, a dla osoby stawiającej pierwsze kroki w biznesie czasem okazuje się sporym wyzwaniem. W zależności od tego, jakie ubrania będą sprzedawane w butiku, współpracy z producentem szukać można w kraju lub za granicą. Polskie szwalnie oferują ubrania dobrej jakości, lecz są one stosunkowo drogie w porównaniu z dostawcami z innych krajów. Częstym miejscem zakupu ubrań do sklepów odzieżowych są Włochy, Turcja lub Niemcy.

Odzież do butiku kupować można osobiście, bądź korzystać z kontaktu zdalnego. Producenci ubrań obecni są w międzynarodowych bazach danych, do których łatwo uzyskać dostęp i skontaktować się w celu złożenia zamówienia. Niewątpliwą zaletą nawiązania współpracy z producentem są ceny zakupu towaru. Na odzież nie jest nakładana prowizja pośredników, dzięki czemu można ją kupić w atrakcyjnych stawkach. Dobrze jednak pomyśleć o całkowitych kosztach sprowadzenia towaru do butiku – jego transporcie i ewentualnych opłatach celnych. Może się bowiem okazać, że kupowanie towaru u producenta zwyczajnie się nie opłaca.

Hurtownia odzieży damskiej – jaką spełnia rolę?

Alternatywą dla zamawiania ubrań u producentów jest korzystanie z usług hurtowni. Ich działalność jest zwykle zlokalizowana w kraju, a detalista ma możliwość obejrzenia towaru na własne oczy jeszcze przed złożeniem zamówienia. Wybrana hurtownia odzieży damskiej ma w swojej ofercie tekstylia pochodzące od różnych producentów. W ten sposób do butiku kupić można ubrania o zróżnicowanym stylu, rozmiarze, czy cenie.

Towar znajdujący się w hurtowniach dostępny jest od ręki w stosunkowo dużych partiach. Osoba prowadząca sklep z odzieżą ma pełną kontrolę nad procesem dostaw i może ustalać z hurtownikiem sposoby oraz terminy transportu. Sporą zaletą korzystania z usług hurtowni jest szybka komunikacja. Współpracujące ze sobą podmioty działają blisko siebie, stąd łatwiej o przekazywanie informacji i rozwiązywanie ewentualnych problemów przy bezpośrednim kontakcie.

Towar sprzedawany nie tylko w butiku

Osoby prowadzące butiki z damską odzieżą stacjonarnie mają możliwość rozpoczęcia sprzedaży internetowej. Nie chodzi jednak o przenoszenie sklepu do sieci, a skorzystanie z popularnej w ostatnim czasie transmisji live. Podczas pokazów na żywo klientki oglądają odzież dostępną w sklepie i składają zamówienia przez Internet. W ten sposób zwiększa się zasięg działania butiku, a towar może być kupiony nawet przez panie z drugiego końca Polski.

Przed otwarciem sklepu z damską odzieżą trzeba sprawdzić potrzeby rynku. Jeśli brakuje na nim butiku dla pań, wniosek o zarejestrowanie działalności gospodarczej należy złożyć we właściwym urzędzie. Do przemyślenia pozostaje także rodzaj współpracy z dostawcami. Osoby prowadzące butiki mogą zdecydować się na zakupy towaru bezpośrednio u producentów lub w bliżej położonych hurtowniach damskiej odzieży.

Artykuł powstał we współpracy z hurtownialuka.pl

Dodaj komentarz